חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברכת כלה – לעשות בעצמך

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ברכת כלה בשיטת "עשי זאת בעצמך"

בחתונה מיוחדת יש מקום לסגנון יפה ויש גם מקום לדברים מרגשים ומרטיטים, שנוגעים עמוק בלב. בהרבה מאוד חתונות בימינו מקובל להוסיף מיני "קישוטים" יפים. מסדרים יפה את קבלת הפנים, יש כיבוד וצלמים ולפעמים יש גם נגנים או רקדניות אלגנטיות שמקבלות את פני האורחים. במקביל לכל זה, מקובל לכתוב ברכת כלה וכן להקליט אותה מראש. הברכה המרגשת והמיוחדת הזאת מושמעת זמן קצר לפני מעמד החופה והקידושין. מקובל להשמיע אותה בזמן שבו צועדים הכלה והחתן זה לצד זה, לעבר החופה. קשה לתאר במילים את התחושה למשמע המילים המבורכות. אבל נשים רבות מוצאות את עצמן למעשה מתלבטות בשאלה – מה כדאי לברך?

נוסח אישי שיוצא מן הלב

על פי המסורת המקובלת, ברכה של כלה היא בעצם סוג של ברכה הנשענת על המקורות היהודיים. משבצים בברכה הזאת כל מיני משפטים ופסוקים שמגיעים הישר מן התנ"ך ולפעמים מן ההלכה. אבל הנשים של ימינו, נשים מודרניות שמעריכות את עצמאותן ולא רואות את עצמן כשוות פחות, מעדיפות לחבר נוסח של ברכה אישית. כתיבת ברכת כלה בנוסח אישי, אפשר לומר ב"שיטת עשי זאת בעצמך" הופכת את כל המעמד הזה ליותר מרגש ויותר חד פעמי. אך מה הבעיה? הבעיה היא שלא כולן מוצאות את הדבר הזה כפשוט לביצוע. ואנו כאן בכדי לסייע ולהעניק טיפים שיהפכו את חיבור הברכה לקלה יותר.

שאבי השראה, זו לא בושה

ברכת כלה מרגשת
ברכת כלה מרגשת

אם לא הזדמן לך מעולם לשמוע נוסח ברכת כלה כזה או אחר, אל דאגה. ניתן לצפות בסרטונים מקוונים שבהם מושמעות ברכות כלה שונות. אל תתעמקי בשלב הראשון בכל מילה או בכל משפט. פשוט תניחי למילים לזרום ושאבי השראה. תוכלו להקשיב או לקרוא נוסחים של ברכות מסורתיות. תוכלו לשמוע ברכות יותר מודרניות. תוכלי להחליט איזה סגנון מדבר אליך ומה נשמע לך נכון עבורך. זכרי כי לשאוב השראה זה לא בושה. בסופו של דבר, המילים תהינה שלך ואת תהיי אחראית לסגנון ולנוסח.

למה כדאי להתייחס?

מעבר לעובדה שכל ברכת כלה אישית תהיה טובה יותר אם היא תכלול מבנה ברור, התחלה, אמצע וסוף, נוכל להציע כמה דברים שיעזרו. למשל, אם את שואלת למה כדאי להתייחס, זה יהיה רעיון טוב להתייחס לעבר וגם להווה ולעתיד. אפשר להתייחס לפגישה עם האהוב, להודות על החיבור ביניכם. אפשר להודות ולקוות לעתיד משותף וימים מאושרים, שימשיכו את הטוב והשפע שמהם אתם נהנים היום. אפשר לברך על האהבה, על דרכי הביטוי שלה בחיים שלכם עד כה ובימים של העתיד לבוא. אפשר להזכיר את ההורים כדוגמא לזוגיות טובה וחיים מאושרים שאליהם מייחלים. אם קיים עוד קושי, פשוט ניתן לקחת דף ולרשום כל מה שעולה על הדעת, מה שחשוב לך בחיים ובמיוחד בחיי המשפחה. רק לאחר מכן מנסחים את הכל בצורה מסודרת וברורה.

טיפ לליטוש אחרון

אנו סבורים כי ברכת כלה עשי זאת בעצמך – יש בכך יופי מאוד מיוחד. אחרי הכל, החתונה שלך היא אירוע חד פעמי בעבורך. תני דרור לתחושות שלך, לרגשות שלך. תני ביטוי לייחוד שלך ולדברים החשובים שבתוך ליבך. וטיפ חשוב נוסף – כדאי להשמיע את הברכה למישהו חשוב לך, שאת מעריכה את דעתו. זו יכולה להיות חברה טובה או אחות. זו יכולה להיות אימא או בת דודה שאליה את קרובה. זה יכול להועיל לצורך ליטוש אחרון. אגב, קראי בקול את מה שכתבת. כשהדברים נשמעים בקול רם, קל יותר להרגיש אם את שלימה עם התוצאה או שצריך עוד שיפור קל.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן