חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ברכת כלה היא חובה?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

"כלה בלא ברכה אסורה לבעלה כנדה מה נדה שלא טבלה אסורה לבעלה" (מסכת כלה ריש פרק א) – איסור להתחתן ללא ברכה.
רבים מהרבנים ואוכלוסיות הדתיות השונות הבוחרים לרוב בברכת כלה דתית-מסורתית, בוחרים בברכת כלה לא רק מהמסורת אלא דווקא מחובת הברכה שמא הכלה תהיה אסורה לבעלה.
עם חובת הברכה או שאולי אף על פיה, חלה עלייה משמעותית בקרב נשים דתיות וחילוניות הבוחרות בברכת כלה וככזו המוקלטת באולפן הקלטות מקצועי המומחה בברכת כלה והקלטות לאירועים.

חובת ברכה: ואסר לנו את הארוסות

למרות שזוגות רבים מדתות מגוונות מברכים אחד את השנייה בברכות בזמן חתונתם, נראה שביהדות הדבר אינו רק מסורת אלא גם חובה של ממש : "כלה בלא ברכה אסורה לבעלה כנדה מה נדה שלא טבלה אסורה לבעלה" (מסכת כלה ריש פרק א).
בהתאם למסכת פסחים (ז ע"ב), ניתן להבין כי ברכת הנישואין מגיעה בכניסת הכלה לחופתה, בהתאם לרמב"ם ז"ל על החתן לברך את הכלה טרם הנישואין ולפי הרמב"ן ז"ל הרי שרגע החופה הוא רגע ייחודי ובעל חשיבות רבה וכלה ללא ברכה אסור לבעלה כאילו הייתה בנידה.
בהתאם לרש"י מדרבנן נגזר הייחוד של פנויה או ארובה, לא תותר כניסת האישה לחופה ללא ברכה (ואסר לנו את האסורות).
עוד מפורש בברייתא, כפי שארוסה אסורה על בעלה ללא חופה, הרי שהיא אסורה עליו בלי ברכה, ברכת הנישואין אינה ברכת שבח בזמן החופה בלבד, אלא חלק בלתי נפרד מתהליך הנישואין.

ברכות רבות נאמרות בזמן החופה, ברכת כלה הופכת עתה לחלק משמעותי ומרגש, ברכה המנקה את העבר וצופה את העתיד של הזוג וכיום גם חתנים מברכים בברכות חתן כדי לטהר את רגע החופה והקידושין.
ברכת כלה הפכה בשנים האחרונות ללהיט גם בקרב המגזר החילוני וכיום נשים דתיות וחילוניות רבות בודקות אפשריות מגוונות: ברכת כלה דתית-מסורתית, ברכת כלה אישית-חילונית ואף ברכת כלה משולבת המאפשרת להיצמד לטקסטים המסורתיים ולתת נופח אישי לרגע מרגש.

אם חובה אז עדיף להקליט ברכת כלה ולהימנע מהלחצים

אחרי שבחרתן את נוסח ברכת הכלה, זה הזמן לתאם יום ושעה עם "אולפני לי-רון" לצורך הקלטת ברכת כלה ואפילו להגיע יחד עם הבעל להקלטת ברכת חתן.
כבר מספר שנים שנשות ישראל מגיעות להקליט את ברכת כלה באולפן ההקלטות, הסיבות להקלטה מרבות ובעיקרן סיבת הלחץ להקראה בפני קהל גדול.
בלווי מפיק מוזיקאלי, תוכלי להקליט את ברכת הכלה שלך בהנאה ורוגע, כמה חזרות שצריך ובאיכות סאונד גבוהה במיוחד.
רבות הן הכלות שהקליטו ברכת כלה ב"אולפני לי-רון", למרות שעות ההקלטה המרובות לברכות כלה ומאות אירועים נוספים אחרים, כל הקלטה מצליחה להיות ייחודית ומרגשת (גם בטקסטים חוזרים כדוגמת הנוסח המסורתי).

לאחר שלב הקלטת ברכת הכלה, המפיק המוזיקאלי יערוך את ההקלטה, יוסיף אפקטים המשפרים ומתקנים את קולכן, יוסיף סאונדים קוליים כדוגמת שופרים ואפילו מוזיקת רקע מתאימה במידת הצורך, ליצירה ברכת כלה מושלמת.
במידה ואתן רואות בברכת הכלה כחובה בהתאם לפרשנות או כחובה מוסרית לכבוד וטהרה בתחילת הנישואין, כיום כבר אין סיבה להילחץ ולהקריא את ברכת הכלה, לפחד מגמגום, טעות בטקסט או צחוק בלתי נשלט – אולפן ההקלטות יבצע את כל העבודה עבורכן.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן