האם מותר לנשים דתיות-חרדיות להקליט ברכת כלה באולפן הקלטות מול מפיק זכר?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

לא מדובר בשירה אך האם מותר לנשים דתיות-חרדיות להקליט ברכת כלה באולפן מול מפיק זכר?

ברכת כלה הפכה למסורת רבת שנים בקרב נשות ישראל, בצורה הטבעית יחד עם מהפך ההקלטות לאירועים לכל הגילאים והמגזרים, מרבית הנשים עברו להקליט ברכת כלה באולפן הקלטות מקצועי.

הנשים החילוניות מגיעות להקליט ברכת כלה ללא כל תהייה או בדיקה הלכתית, חלק מהנשים הדתיות תוהות לפני ההקלטה לגבי הקלטת קול של אישה מול גבר – השאלה הגדולה, האם מדובר בכלל בשירה?
מה ההלכה אומרת על קולה המוקלט של אישה? האם יכולה לבצע זאת מול מפיק זכר?

נשים דתיות וחרדיות יודעות – הקלטת ברכת כלה אינה שירתה של אישה

כל הנשים הדתיות מכירות את איסור שמיעת קולה של אישה ( "קול באישה ערווה" | תלמוד בבלי) וכאשר 70 פנים לתורה והיהדות מחולקת לזרמים ותת-זרמים הפועלים בצורה שונה בהתאם להלכה, התמודדותן של נשים דתיות בדבר הקלטת קול בכלל ושירה בפרט הפכה לסוגיה הלכתית מעניינת.
כדי להסיר דאגה מליבכן, כבר נענה לכם על הסוגיה החשובה ביותר: הקלטת ברכת כלה היא הקלטת קול ולא מדובר על מקרה בו "אישה שרה" דבר שבחלקים רבים מהמגזר הדתי-חרדי אינו מקובל.
אלו המבקשים לדעת יותר גם במקרה מסובך יותר מהפן ההלכתי, שירת נשים, הרי שבאולפן ההקלטות מוסיפים אפקטים לקולה של האישה ובמקרה זה מרבית הפוסקים מתייחסים להופעה חיה על במה ולרוב לא שמיעת שירת נשים לאחר הקלטה ועריכה.

ברכת כלה בחופה
ברכת כלה בחופה

אם כך, במקרה של ברכת כלה אין צורך להתעמק בסוגיית שירת נשים ו"קול באישה ערווה" וזו מהסיבה כי איסור זה מדבר על שירה ולא על דיבור.
חכמים ופוסקים רבים בהלכה היהודית (ניתן אפילו להגיד כולם) אינם אוסרים על שמיעת קול ודיבור של אישה, חז"ל הרחיבו וציינו כי בשיחה מול נשים חייבת להיות חשיבות ועומק ויש להמעיט ככל הניתן בשמיעת קולה של אישה בשיחות רכילות וסיפורים שטחיים ובכך, בהתאם להלכה, נשמרת הצניעות והכבוד כלפי האישה.
ברכת כלה המוקלטת ב"אולפני לי-רון" נערכת וניתן להוסיף לה אפקטים ותיקוני קול ואף אם תבחר האישה הדתייה-חרדית (כפי שמרבית הנשים מבקשות) להוסיף מוזיקה לברכת כלה, אנחנו עדיין נשארים במרחב הדיבור ולא השירה ולכן לא חל כל איסור.

כניסה לאולפן ההקלטות: הקלטה מול מפיק זכר

מה לגבי הקלטת ברכת כלה מול מפיק זכר? האם הקלטה מול גבר מפרה את כללי הצניעות בהתאם להלכה?
גם כאן לא חל כל איסור, ראשית כפי שהבנו עד כה ברכת כלה אינה שירה ומותרת לכל הדעות ולכן ניתן להקליט מול מפיק זכר בחופשיות.
בנוסף המפיק המוזיקאלי של "אולפני לי-רון" הינו מפיק עתיר ניסיון בתחום ברכת כלה והקלטות לאירועים, הגדרתו בהתאם לפסיקות שונות במקרים רבים היא בעל מקצוע המגיע לסייע לכן להוריד מהלחץ והקליט בכרת כלה מקצועית לפני החתונה, כדי לבוא בברית הנישואין ולהקים בית בישראל – המפיק המוזיקאלי המקליט את קולכן בדיבור (ולא שירתכן), מוגדר כמבצע מצוות רבות.
ברכת כלה הינה דיבור ולא שירה, המפיק המוזיקאלי המקליט אתכן מדברות הינו מסייע חשוב למצוות רבות- ולכן הקלטת ברכת כלה מול מפיק זכר מותרת בהתאם להלכה ולפסיקות הרבות.

כמו הנשים החילוניות, גם הנשים הדתיות-חרדיות מתאמות יום ושעת הקלטה, נכנסות לאולפן ההקלטות האישי של "אולפני לי-רון" המאובזר בציוד הקלטה וסאונד מתקדמים, מקליטות ברכת כלה מסורתית, אישית או משולבת והכל בלווי מפיק מוזיקאלי שתפקידו לסייע לכן להקליט בצורה טובה, לבצע חזרות ולערוך את ברכת הכלה בצורה האיכותית ביותר.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן