חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברכות כלה מסורתיות

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מה זה ברכה מסורתית?

ברכה מסורתית של כלה על פי פורטל ברכות כלה הרשמי בישראל היא "תרומה של תמיכה מושלמת, אוהבת ובהירה." זה יכול להיות גם העצמה כלפי המעמד המרגש שבו הכלה נמצאת. במקרים מסוימים, ההקדשות והברכות הללו הן רק משאלות לעתיד טוב יותר כאשר מתפללים למשהו, למשל, נישואים טובים.

עבור אנשים רבים ברכת כלה מקובלת רומזת על קרבה דתית, מה שהופרך כבר ממזמן כאשר כלות נכנסו לחופה עם ברכת כלה בנוסח אישי שהן כתבו או ניסחו..ולא משהו דתי כבד..

אורחים מחכים לברכת הכלה
אורחים מחכים לברכת הכלה

רצוי להשמיע את ברכת הכלה לפני הכניסה לחופה..

ברכות כלה בדרך כלל נותנות מעמד גבוה יותר לרגע הכניסה לחופה ודורשים את ההקשבה של האורחים.

ההמתנה של האורחים לכניסת הכלה משתלמת..כולם שם עומדים ומקשיבים לה ואילו לקראת סוף הברכה רואים אותה צועדת…זאת תמיכה של כוח ורגש שלא ניתן להסביר! בעבר הכלות היו צריכות לומר את הברכה שלהן בעל פה בזמן שהן צועדות, אך היום בגלל פיתוחים טכנולוגיים ואולפני הקלטה מקצועיים ניתן להקליט ברכת כלה מראש באולפן.

כמעט בכל דת מבצעים ברכות כלה נצרות, יהדות, בודהיזם, איסלם ועוד.. וניתן למצא שלל ברכות כלה בשלל שפות למשל ברכת כלה בהודית, ברכת כלה באתיופית, ברכת כלה באיטלקית, ברכת כלה ברוסית, ברכת כלה בעברית, ברכת כלה בערבית, ברכת כלה בספרדית, ברכת כלה באנגלית ועוד..

ברכת כלה היא למעשה מציאת מנהג שייחבר אותך לשורשים בצורה פשוטה ויוסיף מימד מיוחד לאירוע היהודי שלך. חשוב לוודא שברכת כלה תעביר את המסר הקונבנציאונלי הישיר שלך עם בורא עולם ועם החתן וכמובן שהאורחים יבינו בבהירות את הברכה שלך.

זוגות יהודים צריכים לשבח את המורשת שלהם ומנהל טקס החתונה צריך לשלב את ברכת הכלה בהתבסס על התרבות של החתן והכלה. למשל ברכת כלה בחתונה איטלקית תהיה שונה בניגוד מוחלט לברכת כלה בחתונה יהודית או רוסית או ערבית. למעשה, דרך החיים עוברת דרך המסורת שלך ועל ידי הצטרפות למסורת היהודית מתחת לחופה שלך.

לא כל ברכות הכלה חייבות להיות בנוסח דתי או אישי..יש כלות שאפילו יוצרות קליפ מיוחד או מצגת שהם מקרינים באירוע ומשמיעים לבני הזוג..מדובר מזכרת מיוחדת ואישית מן הכניסה לחופה..

 

 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן