חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברכת כלה קצרה או ארוכה? מה כדאי להקליט?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

אירוע החתונה הוא אירוע מרגש מאוד במיוחד עבור החתן והכלה שזה עתה נישאים וחולקים את רגעי האושר עם החברים והמשפחה הקרובה.

באירוע זה נשבעים החתן והכלה זה לזאת שיישארו יחדיו וידאגו אחד לשני בבריאות ובחולי עד יום מותם. אחד הדברים החשובים ביותר בטקס החתונה הוא ברכת כלה, אשר יכולה להיות ברכת כלה קצרה או ברכבת כלה ארוכה.

ברכת כלה קצרה או ברכת כלה ארוכה? מה כדאי?

אחד הדברים הקשים להחלטה בעת הקלטת ברכת כלה זה האם ברכת הכלה צריכה להיות ברכת כלה ארוכה או ברכת כלה קצרה?
הנחת הבסיס היא שהמוזמנים לא אוהבים לשמוע ברכות ארוכות והם חסרי סבלנות, במיוחד שמדובר על חתונות חילוניות.
אך חשוב שתדעו, שקיימות ברכות כלה מסורתיות דתיות עם טקסט קבוע וכן ברכות אישיות לחתונות חילוניות עם טקסט המשתנה בהתאם לבחירתכם. כמו כן, תמיד ניתן לשלב בין הברכה מסורתית המוכרת לבין הברכה האישית.
את אורך ברכת הכלה, עליכם לבחור מראש על מנת שתגיעו לאולפן ההקלטות מוכנים להקלטה עצמה, בין אם מדובר על ברכת כלה נוסח קצר או ברכת כלה נוסח ארוך. הבחירה שלכם בברכה צריכה לקחת בחשבון את קהל המוזמנים וגילו, את הזמן שיש לכם ועוד פרמטרים שונים שקשורים לאירוע עצמו.

ברכת כלה קצרה - למה היא עדיפה על ברכה ארוכה?

למרות שברכת הכלה אינה בשידור חי היא עדיין מלחיצה במיוחד שמדובר על קהל המוזמנים שמגיע אל האירוע. ברכות קצרות מתאימות לברכות הכוללות אפקטים, תיקון קול ומוזיקת רקע, הן מקלות עד מאוד על המתח שיש לכלה לפני החופה והן מדויקות וממצות עד מאוד ומעבירות את המסר בצורה הטובה ביותר מבלי לעייף את המוזמנים. מעבר לכך, הן גורמות לתחושת שחרור מה שחסר לכלה כל כך, והן לא מעיקות על המוזמנים. למרות שלא ניתן להגיד את כל מה שעל לב הכלה עדיין היא המומלצת ביותר בחתונות במיוחד חילוניות שלקהל אין סבלנות.

יתרונות ברכת כלה קצרה

ברכת כלה קצרה היא ברכה נפוצה ביותר בקרב כלות רבות וכוללת לא מעט יתרונות על פני ברכת כלה ארוכה. הודות לברכה זאת ניתן ליהנות מיתרונות שונים כגון:

לא לוקחת זמן רב- ברכת כלה נוסח קצר אינה לוקחת זמן רב, כמו ברכה ארוכה כך שהקהל עדיין סבלני כלפיה ומקשיב לה.

לא משעממת- ברכת כלה קצרה אינה משעממת את הקהל, במיוחד שמדובר על קהל שרוצה ברכה קצרה וקולע ולא נאומים שמרדימים אותו.

ניתן לסמן עליה וי- הודות לברכה הקצרה והקולעת ניתן להקליט אותה במהירות ולסמן וי על עוד משימה.

אינה מעכבת את החופה- ברכה לא מעכבת את הזוג להיכנס לחופה, היא מעבירה את המסר בצורה הטובה ביותר מבלי להעיק על האורחים. כך שברגע שהיא מסתיימת מתחיל שיר הכניסה לחופה והטקס מתחיל ללא עיכובים שונים.

אין את הלחץ כמו מול קהל- הברכה הקצרה המוקלטת היא מהירה מאוד, קלה לקריאה ואינה גורמת ללחץ מיותר אצל הכלה שגם ככה בלחץ מיום זה.

ברכת כלה ארוכה - למה בכל זאת כדאי ברכה בנוסח ארוך?

בשונה מברכת כלה קצרה, ברכת כלה ארוכה מתרכזת בעומק הברכה ועשויה להעיק על המוזמנים ולרגש פחות. ברכות ארוכת נוטות לעייף ולגרום למוזמנים לא להיות מרוכזים ולחכות רק שהן יסתיימו. מצד שני, ניתן להתמקד יותר במסר ושלב טקסטים מסורתיים לצד אישיים או לפרט לפרטי פרטים את סיפור ההיכרות של הזוג כי יש מספיק זמן שלא מוגבל.

יתרונות ברכת כלה ארוכה

ברכת כלה ארוכה בשונה מברכת כלה קצרה מאפשרת לכלה יותר זמן בו היא יכולה לספר בפרטי פרטים על הזוגיות שלה, כך שאין הגבלת זמן. ברכת כלה נוסח ארוך נהוגה באירועים מסורתיים ודתיים שבהם הקהל אינו חסר סבלנות. לברכת כלה נוסח ארוך יש לא מעט יתרונות כגון:

לא מוגבלת בזמן-  ברכת כלה ארוכה אינה מוגבלת בזמן כמו ברכת כלה קצרה. ניתן להגיד את כל אשר רוצים מבלי להיות מוגבלים בזמן.

המסר ברור יותר-  המסר בברכת כלה ארוכה הוא יותר ברור וחד מאשר המסר הקצר בברכת כלה קצרה, ששם צריכים להיות ממוקדים ולהעביר אותו בכמה דקות.

ניתן להגיע איתה לעומק העניין- עם ברכת בנוסח ארוך ניתן להגיע לעומק העניינים מבלי לקצר את המלל שאנו רוצים להגיד בברכה.

ניתן לשלב בה טקסטים מסורתיים לצד אישיים- ברכות אלה ניתנות לשילובים שונים כגון טקסטים מסורתיים לצד אישיים מכיוון שיש מספיק זמן להעביר את המסר, ואין הגבלת זמן.

אינה מלחיצה- מאחר מדובר על ברכה ארוכה נושא הלחץ אינו רלוונטי, אולי בכמה שניות הראשונות, לאחר מכן הכל מתנהל כרגיל וחופשי .

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן