חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם מותר לכתוב את ברכת הכלה בעצמי?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

ברכת הכלה היא ברכה חשובה ומיוחדת עבור הכלה. את הברכה נמצא לרוב אצל הכלה החילונית אך גם כלות מסורתיות ודתיות נוטות לאמץ אותה. בברכה זאת אפשר לכתוב את כל האירועים ולתאר את הזוג עד לרגע ההיכרות בין השניים והצעת הנישואים. את הברכה אפשר לתת למישהי קרובה לכלה או מישהי זרה שתכתוב, אך בשנים האחרונות אפשר לראות שלא מעט כלות כותבת ברכת כלה לבד. את הברכה אפשר לכתוב ולהקליט ללא הגבלת טקסט ולהשמיע אותה בטקס החופה בפני האורחים והמשפחה אשר מחכים לכניסת הכלה.

מהי ברכת כלה?

ברכת כלה היא ברכה אשר מתארת את מסע ההיכרות של הכלה עד לרגע פגישת החצי השני שלה וקבלת הנישואים. את הברכה מקריאים בטקס החופה בחתונה כאשר מחכים לכניסת הכלה המשפחה הקרובה והאורחים. הברכה יכולה להיות בהקראה עצמית או בהקלטה מקצועית אשר מתבצעת באולפן ההקלטות. בברכת הכלה היא אחת הברכות המרגשות בטקס הנישואים והיא מסמלת תחילה של תקופה חדשה אשר עומדת בפני הכלה ובן זוגה העתידי. את הברכה רצויה לכתוב מראש בטרם טקס החופה כדי שאפשר יהיה לתקן אותה עד לחתונה עצמה.

מתי מושמעת ברכת כלה בטקס החתונה?

ברכת כלה מושמעת בטקס החתונה בעת הכניסה של הכלה, כאשר כל האורחים והמשפחה מחכים לכניסתה של הכלה אל החופה. לרוב היא מוקלטת וכך שומעים אותה כל האורחים ונחסך הרגע המביך של ההקראה אל מול האורחים. אך יש כלות שמעדיפות לא הקליט ולהקריא אל מול האורחים.

חשיבות ברכת כלה בטקס החתונה

לברכת כלה ישנה חשיבות רבה בקרב המשפחה והחברים. היא מסמלת תקופה חיים חדשה שבאה מתחילה הכלה את חייה הזוגיים עם בן זוגה העתידי. הברכה כוללת בתיאור רב את חיי הכלה עד להיכרות עם החצי השני שלה והיא אחד הסמלים החשובים ביותר בחתונה כמו עוגת החתונה ושמלת הכלה. לרוב היא נכתבת על ידי מישהו קרוב לכלה כמו חברות, או משפחה אך לעיתים הכלה אשר מכירה טוב מאוד את עצמה רוצה לכתוב כלה בעצמה, וזאת מאחר שהיא מכירה את עצמה הכי טוב ויודעת לבטא את מה שעברה. כמו כן, זוהי הזדמנות מצוינת להציג בפני הנוכחים בטקס את רגשותיה של הכלה וכיצד הם עברו טלטלה במהלך השנים.

האם מותר לכתוב ברכת כלה בעצמך?

אף על פי שבעבר ברכת כלה נכתבה על ידי אדם הקרוב לכלה או אדם זר שהיו משלמים לו, כיום אפשר לכתוב ברכת כלה בעצמך. את ברכת כלה אפשר לכתוב ללא הגבלה ואף להקליט באולפן הקלטות מקצועי. אך אם את מסתפקת בברכת כלה בעצמך ללא, ללא הקלטה באולפן הקלטות קחי בחשבון שתחושי התרגשות קלה בעת קריאת ברכת כלה בעצמך אל מול קהל האורחים באירוע, ואם יש לך פחד במה או פחד עמידה מפני קהל רב, יש לקחת זאת בחשבון ובמקום זה להקליט ברכת כלה באולפן ההקלטות ופשוט להשמיע אותו בעת הכניסה שלך לחופה.

שאלות נפוצות לגבי כתיבת ברכת כלה

את ברכת הכלה רצויה לכתוב כמה חודשים בטרם האירוע עצמו, וזאת כדי שאפשר יהיה לתקן אותה עד לאירוע עצמו.

זה תלוי ברצון הכלה, אם היא מרגישה שהיא יודעת לבטא את עצמה יותר טוב מכל אדם אחר, אז רצוי שתכתוב את הברכה בעצמה.

תלוי בכלה ובאירוע עצמו. אם מדובר על אירוע גדול ורב משתתפים עדיף להקליט את ברכת הכלה כדי שכולם ישמעו אותה, אך אם מדובר על אירוע קטן עם לא הרבה משתתפים אפשר לקרוא את ברכת הכלה ולחסוך את הוצאות ההקלטה באולפן ההקלטות.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן