חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברכת כלה בחורף

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

מה חשוב לדעת על ברכת כלה בתקופת החורף? החתונה שלך הולכת להיות קרה וחורפית? זה הזמן להבין את הדברים החשובים באמת בנושא:

א. ברכת כלה בחורף היא ברכת כלה שונה מבקיץ – למה? טוב ששאלת! ברכת כלה בחורף צריכה להיות קודם כל קצרה יותר. קצרה בגלל שהברכה לא מתבצעת מחוץ לאולם אלא בתוכו..כאשר יש קיץ ואוויר נעים אז ברכת הכלה יכולה להיות מספר דקות כי יש לכלה הרבה זמן ללכת עד לחופה. אך כאשר מדובר בחתונה בחורף ברכת הכלה צריכה להיות קצרה וקולעת..אין הרבה זמן הליכה מהרגע שהכלה נכנסת לאולם ועד לשטיח של החופה..לכן צריך להתאים את ברכת הכלה לשם כך.

להשמיע את ברכת הכלה בחתונה
להשמיע את ברכת הכלה בחתונה

ב. ברכת כלה חורפית צריכה להיות עם מוזיקת אווירה שונה – מוזיקת האווירה, אשר נקראת גם מוזיקת הרקע, צריכה להתאים למזג האוויר.. אם בקיץ אנו עושים מוזיקת רקע עם תופים ושופרות..בקיץ מתאים מוזיקה נעימה ורגועה יותר כמו פסנתר או כינור..מוזיקה שתחמם את הלב.

ג. נוסח תפילת כלה שונה מעונה לעונה – בקיץ הרבה כלות אוהבות להוסיף משפטים מתפילת שמונה עשרה על מזג האוויר בישראל לדוגמא: בקיץ ובחורף כלות אומרות את התפילה הבאה:

  • תפילת כלה בקיץ "ברכנו ה' אלהינו בכל מעשה ידינו, וברך שנתנו בטללי רצון ברכה ונדבה, ותהי אחריתה חיים וְשָׂבָע ושלום כשנים הטובות לברכה, כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים. ברוך אתה ה' מברך השנים."
  • תפילת כלה בחורף "ברך עלינו ה' אלהינו את השנה הזאת ואת כל מיני תבואתה לטובה. ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה, ורוה פני תבל, ושבע את העולם כלו מטובך, ומלא ידינו מברכותיך ומעושר מתנות ידיך, שמרה והצילה שנה זו מכל דבר רע ומכל מיני משחית ומכל מיני פורענות, ועשה לה תקוה טובה ואחרית שלום. חוס ורחם עליה ועל כל תבואתה ופרותיה, וברכה בגשמי רצון ברכה ונדבה, ותהי אחריתה חיים ושבע ושלום כשנים הטובות לברכה, כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים. ברוך אתה ה' מברך השנים."

ד. ברכת כלה שמתבצעת בעונה הגשומה חשוב לדעת שהכלה יכולה להגיע לאולפן מצוננת, מקוררת, עם דלקת גרון או חום..לכן, תמיד תקפידו שאתם מגיעים להקלטת ברכת כלה שהקול שלכם יישמע טבעי ללא צרידות , כאב או מחלה..כי בסופו של דבר מה שיוקלט באולפן זה יהיה הברכה שישמעו באולם. לכן, אם הקול שלך בזמן ההקלטה שונה מהקול שלך ביום יום בגלל סיבה כזו או אחרת עדיף לך לדחות את ההקלטה ולהגיע כשאת בריאה לחלוטין.

לכן, ברכת הכלה בתקופת החורף שונה לחלוטין מברכת הכלה שמתבצעת בקיץ..יש עוד מס' סיבות שנשמח להסביר לכם בפגישה אישית!

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן