חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

שיר חופה או ברכת כלה כל מה שצריך כדי להחליט

מזל טוב אתם מתחתנים וההכנות בעיצומן, אין ספק שחתונה זה אחד האירועים המרגשים בחיינו וכל אחת ואחד מאיתנו היו רוצים לעשות את החתונה המושלמת, יש כל כך הרבה גורמים שהופכים את החתונה למוצלחת או כאלה שיכולים להפוך אותה לכישלון חרוץ.

אחד המנהגים שעושים בחתונה זה ברכת כלה, זוהי מסורת ארוכת שנים שהכלה מברכת בחתונה עצמה, כיום נהוג גם לעשות שיר חופה בו החתן והכלה שרים או זמר מקצועי ששר עבורם במילים שנכתבו במיוחד עבור האירוע המרגש.

במהלך ההכנות לחופה נשאלת המון שאלות ויש להחליט אינספור החלטות, אנו ננסה לעזור לכם להחליט מה מתאים לכם יותר האם כדאי לעשות ברכת כלה או שיר חופה.

ההתלבטות בין הקלטת ברכת כלה לשיר חופה היא בהחלט משהו שאפשר לפתור בקלות
ההתלבטות בין הקלטת ברכת כלה לשיר חופה היא בהחלט משהו שאפשר לפתור בקלות

האם כדאי לעשות ברכת כלה?

המסורת של ברכת כלה קיימת שנים רבות, זהו הרגע בו הכלה מברכת על העתיד הזוגי שלה כאשר יש חמישה נוסחים קבועים מהם היא בוחרת את המתאים לה ביותר, את הברכה מקליטים על פלייבק עם נעימה או מנגינה מתאימה.

הקלטת הברכה לא גוזלת זמן רב והיא בדרך כלל תהיה בעלויות לא גבוהות במיוחד, מהבחינה הטכנית הקלטת ברכת כלה זהו עניין פשוט והכלה לא צריכה להיות מקצוענית אלה רק לומר את הברכה בצורה ברורה ונעימה.  

את ההקלטה נהוג להשמיע רגע לפני הכניסה של הזוג לחופה, כמובן שברגע שהתקליטן משמיע את ההקלטה זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר באירוע, כלה שמרגישה צורך להקליט את ברכת הכלה פשוט צריכה לעשות את זה.

האם כדאי לעשות שיר חופה?

בדרך כלל לפני הכניסה לחופה משמיעים את ברכת הכלה, אך כיום נהוג גם להקליט שיר חופה, נתחיל בכך שגם ברכת כלה וגם שיר חופה הם מסורת ולא משהו שהוא חובה לעשות, לכן אם אתם מעדיפים לשיר ולהקליט שיר חופה זה לגמרי תלוי בכם.

שיר חופה הוא כזה שמבטא את הרגשות שלכם אחד לשניה זה בדרך כלל יהיה שיר אהבה מוכר שעליו מלבישים מילים מקוריות אשר מתאימות לאירוע, מבחינת אפקט של התרגשות בקהל שיר חופה מרגש לא פחות מברכת כלה ולעיתים אף יותר בעיקר אם השיר מקורי ומרגש.

אם אתם מתלבטים זה אומר שאתם מאוד אוהבים מוזיקה ואולי גם לשיר, חבל להרגיש פספוס לכן כדאי לשקול זאת בצורה רצינית, מבחינת עלויות של הקלטת שיר ביחס להקלטת ברכת כלה העלויות באופן טבעי יהיו מעט יותר גבוהות בעיקר משום שזמן ההכנה של השיר ההקלטה והעריכה יגזלו מכם יותר זמן.

בכל מקרה העלויות לא גבוהות במיוחד בטח לא ביחס לכל מה שאתם מוציאים מעבר על החתונה זוהי אחת ההוצאות הכי משתלמות שיהיו לכם.

הקלטת שיר חופה
הקלטת שיר חופה

לסיכום:

ההתלבטות בין הקלטת ברכת כלה לשיר חופה היא בהחלט משהו שאפשר לפתור בקלות, ברכת כלה זוהי מסורת ארוכת שנים שכיום נהוג להקליט אותה מראש מה שמוריד את הלחץ מהכלה באופן משמעותי, מעבר למסורת זה ממש לא חובה לעשות ברכת כלה.

אם את מרגישה שזה בוער בך וזה חשוב לך תלכי על זה כדי שלאחר מכן לא תצטערי על זה, תמיד אפשר להקליט גם שיר ולא חייב לשים אותו בחופה, במקרים מסוימים אף ניתן לשלב בין השניים להקליט ברכת כלה וגם שיר חופה, אולפן ההקלטות יערוך את שניהם ביחד, בוחרים בשיר ובהתחלה יש את ברכת הכלה ולאחר מכן ממשיך השיר שאתם שרים.

נסו לשבת יחד ולחשוב מה יותר מתאים לכם, בכל מקרה אל תוותרו על אחת משתי האפשרויות ברכת כלה או שיר חופה מפני שזה צפוי להיות אחד הרגעים המרגשים ביותר באירוע אם לא הרגע המרגש

שאלות נפוצות לגבי לעשות ברכת כלה או שיר חופה?

ברכת כלה זוהי מסורת ישנה שהכלה מברכת על פי אחד מחמישה נוסחים, כיום נהוג להקליט את ברכת הכלה ולהשמיע את ההקלטה רגע לפני הכניסה של הזוג המאושר לחופה, זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר באירוע וזאת גם הסיבה שכדאי לעשות ברכת כלה.

אם אתם אוהבים לשיר זאת הזדמנות מצוינת, שיר חופה זהו אחד הדברים הכי מרגשים שאתם יכולים לעשות באירוע שלכם, את השי משמיעים כמובן בכניסה לחופה וזה שונה מאוד מלהשמיע שיר רגיל שלא אתם שרים.

כן ניתן לשלב בין השתיים, כאשר בתחילת השיר הכלה מברכת ובהמשך מתחיל השיר עצמו בו אתם שרים, זה לא מתאים לכל אחד אך זה יכול להיות פתרון מעולה למי שרוצה לעשות את שתי האפשרויות.

ביחס לתוצאה אפשר לומר שזה ממש זול, הקלטת שיר חופה מסתכמת בהוצאה של כמה מאות שקלים, הקלטת ברכת כלה אפילו פחות מזה.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן